uHabi: Foreningens digitale univers

Vi kan nu introducere jer for vores bestyrelses- og beboerportal, som vil styrke samarbejdet mellem DEAS og vores foreninger, samt gøre livet lettere og hurtigere for jer som beboere og bestyrelsesmedlemmer.

Én samlet portal 

Vores digitale foreningsunivers, uHabi, rummer alle funktioner til både beboere og bestyrelser med fokus på selvbetjening og fællesskab. På sigt bliver uHabi et komplet digitalt arbejdsredskab for bestyrelsen, og en 24/7 selvbetjenings- og kommunikationsplatform for beboerne i foreningen.

Med portalen vil kommunikationen mellem beboere, bestyrelse, viceværter og administrator blive nemmere og hurtigere. uHabi er desuden integreret med DEAS’ administrationssystem, hvilket sikrer en altid opdateret arbejds- og kommunikationsplatform. 

Bestyrelsens digitale arbejdsredskab

uHabi er designet til at være bestyrelsens primære arbejdsplatform. I første version af portalen, vil bestyrelsen bl.a. få glæde af følgende funktioner:

  • Nyhedsfunktion til beboerne med mulighed for at dele tekster, billeder, nyheder mv.
  • Håndtering af bilag og udlæg
  • Fakturagodkendelse
  • Indkaldelse til generalforsamling kan sendes via uHabi, og beboerne kan angive, om de kommer 
  • Servicemeddelelser til beboerne – akutte såvel som løbende (udsendes på mail og/eller SMS)
  • Beboerlister bl.a. med stamdata, oversigt over boende samt igangværende og kommende fraflytninger
  • Leverandøroversigter inkl. kreditorer, leverandører og favoritfunktion over dem, der bruges ofte
  • Fælles drev for bestyrelsen ”i skyen”
  • Dedikeret adgang til delte dokumenter kun for bestyrelsen
  • Opdateret og detaljeret indsigt i foreningens økonomi herunder oversigter, kontokort, bilag mv. med mulighed for eksportering til Excel

Beboernes selvbetjenings- og kommunikationsplatform

uHabi bliver beboernes primære adgang til informationer, selvbetjening samt kommunikation til og med bestyrelsen og administrator. For beboerne vil første version af portalen bl.a. indeholde:

  • Profil herunder stamdata, bankoplysninger og samtykkeoplysninger
  • Boligoplysninger herunder stamdata og beboere
  • Økonomi for boligen inkl. opkrævning, varslinger, forbrug og vaskeri
  • Dokumenter fx referater, vedtægter, budgetter, regnskaber, indkaldelser og forslag
  • 'Spørgsmål og svar' med svar på ofte stillede spørgsmål, vejledninger mv.Kontaktoversigter
  • Nyhedsfunktion
  • Selvbetjening med mulighed for at lave ansøgninger, oprette opgaver til administrationen, klage over en nabo samt lave en andelsoverdragelse og -vurdering. 
  • På sigt kommer beboerne til at tilgå portalen med deres MitID-login
  • Servicemeddelelser fra bestyrelsen, administrator og evt. vicevært 
     

Introduktionsvideo til uHabi

Kontakt

Lars Carl Gruby

Afdelingsdirektør
Foreninger
Bliv kontaktet