Black Friday sætter ny rekord i danske shoppingcentre

Årets Black Friday den 23. november satte igen ny rekord i det samlede besøgstal i de 17 shoppingcentre, som DEAS administrerer og driver på vegne af Danske Shoppingcentre

Antallet af besøgende steg i år med 5% i forhold til Black Friday i 2017, og det forventes, at Black Friday ender på en klar 1. plads over shoppingcentrenes største besøgsdage i 2018.

Den største besøgsvækst på Black Friday 2018 ses i de små og mellemstore centre, mens de store centre ligger mere stabilt.

”Black Friday er blevet en særdeles vigtig omsætningsdag i detailhandlen, som vi har stort fokus på at planlægge og klargøre. Vi oplever, at rigtig mange handlende foretrækker shoppingcentrene, hvor de kan se og prøve varerne, blive underholdt og få en helhedsoplevelse,”

siger Finn Sture Madsen, afdelingsdirektør for Center Management i DEAS.

I de seneste år er Black Friday gået fra at være et forholdsvist ukendt fænomen til at blive en af årets største handelsdage. De danske shoppingcentre har ført an i denne udvikling, da de med deres store antal af butikker giver kunderne optimale forudsætninger for at få alle de gode tilbud samlet på et sted.

Black Friday har også for alvor gjort sit indtog på internettet, hvor både de traditionelle kæder og de rendyrkede webshops har haft Black Friday-tilbud. Det påvirker dog ikke besøgstallet i shoppingcentrene negativt.

Tværtimod har den massive markedsføring af Black Friday på alle salgskanaler været med til at skabe yderligere interesse og givet endnu flere købelystne kunder grund til at besøge shoppingcentrene.

 

Udgivet 26. november 2018

Kontakt

Finn Sture Madsen

Afdelingsdirektør
Center Management & Key Accounts
Ring mig op

Cases

Udvikling og administration målrettet det enkelte shoppingcenter.

Se cases