Sådan forholder vi os til coronavirus i DEAS & udvidet telefontid i vores servicecenter kl. 8.00-20.00

Sådan bruger du DEAS 24syv

Du finder herunder en række tips til at få det bedste ud af DEAS 24syv.

  • AKUTTE TILFÆLDE

    Er der opstået en akut skade, skal du altid henvende dig til DEAS på tlf. 70 30 20 20, så den akutte skade kan blive stoppet eller udbedret efter behov.
    Uden for åbningstid bliver opkald automatisk viderestillet til vagtcentralen, og der ydes således akut skadeservice døgnet rundt.

    Hvornår er en skade akut? En skade er akut når den ikke kan afvente udbedring, er til fare for beboere eller naboers sikkerhed, eller vil vokse i omfang og udgift, hvis den ikke udbedres her og nu.

  • SMS-kode

    Hvordan får jeg SMS-koden?
    Indtast dit mobilnummer i øverste felt og tryk herefter på knappen 'Send SMS-kode' / 'Bekræft'. Der kan gå op til 2 minutter, før koden modtages på det mobilnummer, du indtastede.

    SMS'en kommer ikke
    Modtages koden ikke på SMS, kan du sende en ny ved at trykke på feltet med dit mobilnummer og herefter trykke på knappen 'Send SMS-kode' / 'Bekræft' igen.
    Undersøg, om du har indtastet det rigtige mobiltelefonnummer ind og ret evt. til det rigtige.

  • Skal jeg vælge vicevært eller administrator?

    Vicevært: Er der opstået en fejl eller skade i ejendommen eller i dit lejemål/bolig, som skal udbedres på stedet, skal du sende besked til viceværten.
    Administrator: Har du spørgsmål til din lejekontrakt, leje, betalinger til DEAS, hvis du lejer bolig, kontor eller butik, eller spørgsmål om foreningen, hvis du bor i ejer- eller andelsboligforening, så skal du sende din besked til administrator.

    Du kan ikke sende forkert
    Skulle du komme til at sende en besked til en DEAS-medarbejder, der ikke kan hjælpe dig med din henvendelse skal du ikke være bekymret. Beskeden sendes selvfølgelig videre til rette vedkommende.    

  • Hvordan sender jeg en opgave/besked?

    Du vælger på forsiden i appen, om du fx vil sende en opgave til viceværten eller et spørgsmål til administrator. Tryk på feltet for enten vicevært eller administrator.

    Beskrivelse
    På næste skærm indtaster du en beskrivelse af din opgave (forklar fx hvad der er gået i stykker) - eller skriver dit spørgsmål. Skriv alle nødvendige oplysninger, så kan vi hurtigere løse din opgave eller besvare din henvendelse.
    Tryk på knappen 'Næste'.

    Billede
    Du har nu mulighed for at tage et billede af dét, din henvendelse drejer sig om. Billedet vedhæftes automatisk til din henvendelse.

    Adresse
    På tredje og sidste trin udfyldes dine informationer: dit navn og din e-mailadresse.
    Du kan nu vælge at angive, om din henvendelse drejer sig om noget inde i din bolig/i lejemålet, eller om den vedrører noget på fællesarealer i ejendommen. Herefter fremsøger du adressen.

    Har du tidligere indsendt en besked, vil denne adresse fremgå i listen. Hvis din henvendelse drejer sig om en en anden adresse/ejendom, fremsøger du blot en ny på samme måde.

    Du afsender din besked ved at trykke på knappen 'Besked'.
    Når beskeden er sendt, vises en bekræftelse.

  • Min besked sendes ikke

    Du skal som minimum have indtastet en beskrivelse eller taget et billede, for at kunne sende en besked.

    Alle felter skal være udfyldt på sidste skærm, 'Adresse'. Her skal du indtaste dit navn, en korrekt e-mailadresse samt vælge den adresse, din henvendelse drejer sig om.
    Du skal sende beskeden ved at trykke på knappen 'Send'.

  • Danmarkskortet under 'Kontakt' er tomt

    Det er nødvendigt at din mobiltelefon har forbindelse til internettet for at ejendommene kan vises på Danmarkskortet. Undersøg derfor, om du har internetforbindelse enten via Wi-Fi eller mobilt netværk.

  • Min ejendom/adresse findes ikke

    Hvis ejendommen netop er overtaget i administration i DEAS, kan der gå et stykke tid, før ejendommen fremgår af appen.

    Mener du, der er tale om en fejl, er du velkommen til at kontakte ejendommens administrationsteam, som kan sørge for, at ejendommen vises i DEAS 24syv.

  • Min lokation kan ikke vises (iPhone)

    For at DEAS 24syv kan bruge din lokation og vise ejendomme i din nærhed, skal appen have tilladelse.
    Har du tidligere afvist brug af GPS/lokation i appen, ændrer du dette i telefonens indstillinger. Se evt. telefonens manual.

  • Kameraet virker ikke

    Det er nødvendigt, at du har givet tilladelse til, at DEAS 24syv må bruge kamera og galleri på din mobiltelefon.
    Har du tidligere afvist brug af kamera i appen, ændrer du dette i telefonens indstillinger. Se evt. telefonens manual.

  • Kan jeg skifte mobilnummer?

    Det er ikke muligt at skifte mobilnummer på profilen.
    Har du fået ny mobiltelefon og/eller nyt telefonnummer, kan du slette den oprindelige profil og oprette en ny med et andet mobilnummer.
    Se herunder, hvordan du sletter din profil. Bemærk, at de henvendelser du har sendt til DEAS ikke slettes, når din profil slettes.

  • Slet profil

    Du fjerner din profil, alle dine oplysninger samt dine indsendte henvendelser fra mobiltelefonen ved at trykke på teksten 'Slet profil'. Den finder du under 'Min profil'. Dine indsendte henvendelser slettes ikke hos DEAS; vi følger dem helt til dørs.

Send os besked og opgaver døgnet rundt med DEAS 24syv.

Hent app