CSR
Vi vil drive den bæredygtige omstilling for ejendomsforvaltning - sammen med kunder og lejere.
Som ejendomsforvalter har vi et stort ansvar og en forpligtelse til at fremme tiltag, der påvirker samfundet positivt inden for sociale, menneskelige og miljømæssige forhold. DEAS har derfor truffet en beslutning om, at vi vil indrette vores forretning, så vi driver den bæredygtige omstilling af ejendomsforvaltning.
CSR-rapport 2020: Vi har sat nye mål og prioriteter
Vi har med vores nye strategi for bæredygtighed sat os for, at vi vil hjælpe vores kunder til at opnå bæredygtige ejendomme og vores lejere til en mere bæredygtig adfærd. Og vi vil selv stå på mål for det med indsatser, der dokumenterer, at DEAS sætter bæredygtighed højest.
Kommende generationer vil holde os op på, hvad vi gør – eller ikke gør – for, at de også kan leve sunde og sikre liv i bæredygtige samfund,
siger Henrik Dahl Jeppesen.
Udvalgte målsætninger
Vi har sat nye, ambitiøse mål og udvalgt fem prioriteter for 2021, som vi arbejder konkret med.
- CO2-netural i 2030
DEAS vil være CO2-neutral i 2030. Derfor arbejder vi aktivt med at reducere vores udledning fra egen drift og fra vores bilpark.
- 10% i 2025
I dag er 3% af de kvadratmetre, vi forvalter, certificeret som bæredygtige. Det tal skal op. Ambitionen er, at vi sammen med vores kunder opnår, at 10% af kvadratmetrene er certificeret i 2025.
- Fra energimærke D til C
Det er en målsætning, at vi sammen med vores kunder i 2025 har opnået, at de forvaltede ejendomme i gennemsnit er udstyret med energimærke C.
5 prioriteter for 2021
I 2021 retter vi spotlyset mod fem udvalgte prioriteter. De fem prioriteter giver strategien konkrete ben at gå på. Det er aktiviteter, som vi blandt andet har udvalgt ud fra, hvor potentialet for at gøre en forskel er størst:
- Prioritet 1
Flere af vores forvaltede kvadratmetre bliver bæredygtige -> fokus på certificerede, bæredygtige ejendomme - Prioritet 2
Vi reducerer CO2-udledning med energimærker i fokus -> fokus på klimaaftryk via energimærker - Prioritet 3
Bæredygtige initiativer skal styrke trivsel i lejemålene -> fokus på boliger, bygninger og udeområder som ramme om gode liv - Prioritet 4
Fastholdelse af dygtige medarbejdere afgør vores succes -> fokus på efteruddannelse, fastholdelse og trivsel - Prioritet 5
Gennem samarbejde fremmer vi bæredygtighed -> fokus på partnerskaber og udvikling af nye løsninger.