Vicevært

Som vicevært tager man sig af en eller flere ejendomme og sørger bl.a. for den praktiske del af ejendomsdriften. Der er ofte tale om fx renholdelse af ejendommens ude- og fællesarealer, glatførebekæmpelse, græsslåning, tilsyn med fælles vaskeri, pasning af ejendommens varmecentral, foretage mindre reparations- og vedligeholdelsesopgaver samt opsyn med ventilationsanlæg og elevatorer. I mange tilfælde er det også viceværtens opgave at gennemføre ind- og fraflytningssyn.

Viceværten har derudover daglig beboerkontakt og medvirker til at holde god ro og orden.

Driften af ejendommen varetages i tæt samarbejde med driftschef og ejendomsadministrator, samt eksterne leverandører, fx håndværkere i forbindelse med istandsættelse af lejemål.

Jobbets arbejdsopgaver er meget alsidige, og kvalifikationerne kan derfor variere meget. Som vicevært er det dog vigtigt at have:

  • 3-5 års erfaring fra en lignende stilling
  • en håndværksmæssig baggrund (snedker, tømrer, VVS eller elektriker)
  • gode IT-kundskaber
  • erfaring og trives med at arbejde selvstændig
  • en positiv indstilling og serviceorienteret.

Følg DEAS på linkedin

Her skriver vi blandt andet fagstof, ledige jobs og nyheder.

Følg os

Løbende drift

Læs mere om nogle af de opgaver, der knytter sig til den løbende drift af en ejendom.

Læs mere