Key account manager

I store træk agerer en key account manager som kundens forlængede arm, og det kræver solid erfaring fra ejendomsbranchen samt en evne til at fungere som en samarbejds-partner, der kan udfordre kunden på at fagligt højt niveau.

Som key account manager er man tildelt 1-3 store kunder, og det overordnede ansvar er at sikre, at DEAS lever op til gældende samarbejdsaftaler. Tillige forhandler og genforhandler man samarbejdsaftaler og er i dialog med kunderne om kontraktslige forpligtelser og nye projekter.


Succeskriteriet er at opbygge endnu tættere relationer til kunderne, etablere nye aftaler og samtidig sikre et velfungerende internt samarbejde på tværs af husets mange funktioner.

En del af key account managerens rolle er også at være tovholder på større tværgående kundeopgaver og -projekter, hvor man inddrager relevante kollegaer, koordinerer opgaver både internt og eksternt og sørger for, at projekterne forløber efter planen. Med andre ord besidder en key account manager evnen til både at arbejde strategisk, taktisk og operationelt såvel i kundens organisation som i DEAS’ eget hus.

Kvalifikationerne, som DEAS forventer hos en key account manager: en videregående uddannelse såsom jurist, cand.merc.jur., ingeniør, cand.merc., cand.oecon. eller lignende og gerne 5 års solid erfaring fra en tilsvarende stilling som fx asset manager, udlejningschef, kundechef eller ejendomschef i ejendomsbranchen. Forståelse for økonomi og værdiansættelse af ejendomme samt erfaring med salg. Kommunikativ stærk – både i skrift og tale.

Følg DEAS på linkedin

Her skriver vi blandt andet fagstof, ledige jobs og nyheder.

Følg os

Cases

Se, hvad vi gennem tiden har gjort for vores kunder.

Gå til cases