Kundeservice skal være første prioritet

Resultaterne af årets undersøgelse af tilfredsheden blandt DEAS’ boliglejere slår fast, at de klassiske servicedyder er helt centrale for lejernes tilfredshed.

DEAS har arbejdet med målinger af kunderne tilfredshed i mere end 20 år som en del af vores forretningstilgang. Over de seneste fem år er der sket en positiv udvikling i tilfredsheden blandt DEAS’ boliglejere, og overordnet set er det de helt klassiske servicedyder, der driver tilfredsheden.

Det vil sige:

  • personlig og imødekommende service
  • tilgængelighed
  • synlighed 
  • hurtig opfølgning.

Det viser dette års undersøgelse, der også understøttes af tidligere målinger. Og indsigten går godt i spænd med DEAS’ tre topprioriteter: kundeservice, kvalitet og effektivitet.   

Udvidet telefontid har stor værdi for lejerne

Under hjemsendelsen i foråret grundet COVID-19 valgte DEAS ekstraordinært at udvide åbningstiden på telefonerne. I årets undersøgelse slås det fast, at det var et tiltag, som beboerne tog rigtig godt imod. Der var et behov for øget dialog, tilgængelighed og service både fra vores viceværter og administrative medarbejdere.

Øget tilgængelighed alle hverdage

På trods af at vi tilbyder en lang række digitale selvbetjeningsmuligheder, indrapportering af opgaver og spørgsmål via appen DEAS 24syv og naturligvis mail-dialog, så er det nogle gange mest trygt at tale med et menneske. Og det skal vi imødekomme.

Derfor er telefontiden også udvidet permanent, så vi nu sidder klar til at servicere vores mange beboere via hovednummeret kl. 7.00-19.00 på alle hverdage.

Dette øger vores tilgængelighed i et tidsrum, som passer beboerne godt, da det giver mulighed for at kontakte os inden og efter den travle arbejdsdag.

Kort om undersøgelsen

  • Undersøgelsen har målt lejernes tilfredshed med deres bolig, ejendom og DEAS som forvalter.
  • Over 22.000 af DEAS' boliglejere fordelt på 565 ejendomme i hele landet har haft mulighed for at deltage, og ca. 35% har gennemført hele undersøgelsen.
  • DEAS gennemførte i 2019 en lignende større undersøgelse af boliglejernes tilfredshed.
  • DEAS måler også løbende tilfredsheden blandt samtlige lejere, der flytter ind og ud af deres bolig.
 

Udgivet 21. oktober 2020

Kontakt

Henrik Dahl Jeppesen

CEO
Bliv kontaktet