Fleksibel arbejdsplads: Line og Judith er medarbejdere på distancen

DEAS udvidede i sensommeren medarbejderstaben med vores første to distance-medarbejdere, der fast arbejder fra hjemmekontoret.

Line Rasmussen bor på Fyn og har mindre børn. Derfor var en hverdag med pendling til København hver dag ikke en mulighed. Men det ændrede sig, da DEAS slog stillingen som ejendomsadministrator med fast arbejdsplads fra hjemmekontoret op. Line Rasmussen har tidligere været ansat i DEAS og altid ønsket at komme tilbage.

Jeg har altid vidst, at jeg gerne ville tilbage, hvis praktikken tilladte det. I DEAS er der rigtig mange muligheder, og jeg ser en stor værdi i, at vi er så stort et hus med mange forskellige faglige kompetencer,

siger Line Rasmussen, ejendomsadministrator i DEAS.

Judith Szeffczyk Granager bor på Midtsjælland, og siden marts har hun med stor succes arbejdet hjemmefra grundet COVID-19. Vores nye distance-medarbejdere har begge bred erfaring fra branchen, og det er en stor fordel, når man skal arbejde fast hjemmefra, mener Judith.

Jeg trives rigtig godt med at arbejde hjemme, så jeg er meget glad for at muligheden for en fast hjemmearbejdsplads hos DEAS bød sig. Jeg har 28 års erfaring fra branchen, og det er klart en fordel, at jeg fx kender systemer som Unik Bolig,

siger Judith Szeffczyk Granager, ejendomsadministrator i DEAS.

Social på distancen

En ting er praktikken, men hvad med det sociale, når man arbejder fast fra egen adresse og ikke er på kontoret med kollegerne? Line var lidt nervøs for, hvordan hun skulle opretholde det kollegiale, heldigvis har det vist sig ikke at være et problem.

Jeg har et rigtig godt samarbejde med mine kolleger, og de er virkelig gode til at inddrage mig både fagligt og socialt, selvom jeg ikke er på kontoret. Jeg er fast med på de ugentlige teammøder, og det fungerer rigtig fint at sparre med mine kolleger over telefon, chat og Teams. Og så er der heldigvis ikke længere, end at jeg sagtens kan tage til København og deltage, når der er behov,

siger Line.

Mange af os har den seneste tid oplevet de fordele, der kan være ved at arbejde hjemme frem for i et levende kontormiljø, og for Judith giver de rolige omgivelser plads til fordybelse og en mere fleksibel hverdag.

Alle i teamet er supersøde og min teamchef ringer hver dag og spørger ind til, hvordan det går. Så jeg ser kun fordele ved at arbejde hjemme, da det også er langt mere fleksibelt, og jeg sparer næsten 2 timers transport hver dag,

siger Judith.

Fleksibilitet sikrer tilfredse medarbejdere

Ansættelsen af vores første faste distance-medarbejder er blot ét af de skridt DEAS tager på vejen mod at blive en endnu mere fleksibel arbejdsplads. Fleksibilitet er enormt vigtigt for at skabe både effektive og tilfredse medarbejdere, som sikrer god service til vores mange kunder og lejere.

Den seneste tid har gjort os klogere på, hvordan vi i fremtiden kan være en mere fleksibel arbejdsplads – for alle medarbejdere. Vi ønsker at tiltrække de dygtigste folk, og her skal geografisk placering og praktik ikke være en hindring. Det skaber også en særlig dynamik og øger faktisk effektiviteten, at medarbejderne får en mere fleksibel hverdag med fokus på den rette balance mellem arbejde og privatliv,

afslutter Pia Juul Kampf, kunde- og teamchef i DEAS.

Udgivet 02. november 2020

Medarbejder i DEAS

Passer DEAS til dig? Og har du den profil, vi efterspørger? Læs mere om at være medarbejder i DEAS.

Åbn pdf

Liv til ejendomme

Se hvordan DEAS sammen med kunderne skaber liv til ejendomme.

Se mere