Vi sikrer trygge rammer for kunder og beboere. Læs, hvordan vi medvirker til at mindske risikoen for Corona-smitte.

Årsregnskab 2016: Fokuseret strategi skaber solid vækst

Pressemeddelelse: Danmarks førende ejendomsforvaltningsselskab DEAS (koncernen) opnåede i 2016 en vækst på 11 % i forhold til 2015. Omsætningen steg fra 451,4 mio. kr. i 2015 til 501,2 mio. kr. samt et resultat før skat (Ebitda) på 45,4 mio. kr. i 2016.

Koncernen forvalter en ejendomsportefølje bestående af kontorejendomme, shopping centre samt boligejendomme på vegne af institutionelle og private investorer samt cirka 900 andelsbolig- og ejerforeninger. DEAS tilbyder alle ydelser inden for administration, drift og udvikling af ejendomme.

DEAS har siden 2012 arbejdet efter en vækststrategi med fokus på kundeorientering, værdiskabelse, digitalisering og kvalitet. I 2015 overtog den engelske kapitalfond Montagu ejerskabet af DEAS fra PKA og Sampension og købte samtidig ind i netop denne strategi.

Vi er igen i år lykkedes med en ambitiøs vækststrategi, der er et resultat af et skarpt fokus på værdiskabelse og tilfredshed blandt kunder, lejere og medarbejdere. Der er ingen tvivl om, at det flotte resultat skyldes vores dygtige og dedikerede medarbejdere, der hver dag arbejder for at tilføre kunderne og ejendommene værdi,

siger Henrik Dahl Jeppesen, adm. direktør i DEAS.

Kundevækst 

Omsætningsvæksten skyldes blandt andet en tilgang af nye kunder, samt at samarbejdet med en lang række eksisterende kunder er blevet udvidet.

Væksten er båret af et marked, der vokser 5-6%, og en stigende investeringslyst hos vores kunder. Samtidig har vi bevist, at vi er en attraktiv samarbejdspartner, som kan tiltrække kunder ved at arbejde målrettet med kundetilfredshed, kvalitet samt produktudvikling og koncepter, der passer til markedet,

siger Henrik Dahl Jeppesen.

Digital udvikling til glæde for kunder og beboere

DEAS har udviklet flere digitale services til kunder og beboere. Alene i 2016 har DEAS blandt andet lanceret ny digital kundeportal, DEAS Property Insight, digitale ind- og fraflytningssyn, digitale vedligeholdelsesplaner samt en række selvbetjeningsløsninger på deas.dk.

DEAS har i 2015 og 2016 investeret kraftigt i udviklingen af forretningen. Blandt andet blev DEAS’ kvalitetsledelsessystem i 2016 ISO 9001:2015-certificeret, og en række store it-løsninger blev implementeret. Det påvirker selvfølgelig resultatet af primær drift, som ender på 27,7 mio. kr. i 2016. Men alt i alt er det et tilfredsstillende resultat,

siger Ole Markussen, CFO i DEAS.

Download

Udgivet 04. april 2017

Kontakt

Henrik Dahl Jeppesen

Adm. direktør/CEO
Bliv kontaktet