Ventetiden er forbi: Åbning af shoppingmekka på 1. sal i Lyngby Storcenter
Pressemeddelelse: Efter knap et års renovering slår Lyngby Storcenter dørene op til et shoppingområde af international format. Den gennemrenoverede 1. sal byder på en række nye fashion- og livsstilsbutikker, som er samlet af et opdateret og mere logisk gangforløb.
Den 8. november fejrer Lyngby Storcenter genåbningen af 1. sal og et helt nyt modemekka på 5.000 m2.
COS, Arket og & Other Stories – koncepter, der kun findes på absolutte prime locations – slår dørene op for det nordsjællandske publikum. Samtidig åbner den eksisterende H&M-butik i en totalrenoveret og udvidet udgave, opdateret i det seneste nye butiksdesign og suppleret med en H&M Home shop-in-shop.
At vi får samlet så stærke brands i Lyngby Storcenter styrker centrets profil som foretrukken shoppingdestination i Nordsjælland. Vi er sikre på, at det nye oplevelsesunivers vil blive et unikt trækplaster for en stor del af vores kunder,
siger ejendomschef Eva Handest på vegne af Danske Shoppingcentre, der ejer Lyngby Storcenter.
De nye koncepter komplementerer hinanden og skaber et unikt mix, der sammen med centrets øvrige modebutikker giver kunderne det absolut stærkeste udbud af beklædning i området.
Koncepter der skaber oplevelser
Der er lagt mange kræfter i den unikke helhedsoplevelse med en æstetik og en indretning, der følger tidens trend om at smelte shopping og oplevelser sammen. I Arket kombineres mode med boligudstyr og brugskunst, alt imens man kan nyde en kop kaffe og en sandwich i caféområdet. COS har indrettet sig med egen tagterrasse, og & Other Stories har en stor skønhedsafdeling.
Det har været vigtigt for os at finde koncepter, der skaber oplevelser, stemning og et unikt udvalg, der ikke findes i andre shoppingcentre i og omkring København. Særligt familierne og de unge efterspørger oplevelser og underholdning og et bredt udbud af butikker, og det findes i høj grad i Lyngby Storcenter, der inden for de seneste år har introduceret en hel række nye butikker med stærke brands og restauranter,
siger Finn Sture Madsen, afdelingsdirektør for Center Management i DEAS.
600 m2 er tilføjet
Den store ombygning af over 5.000 m² svarer til omkring halvdelen af butiksarealet på 1. sal. For at skabe yderligere plads til de nye store butikker er der udvidet med ca. 600 m². Samtidig er flere centergange flyttet for at skabe et mere naturligt kundeflow. Den renoverede 1. sal byder også på en ny babylounge og en markant udvidelse af Sport24.
Med 125 butikker og 7 millioner kunder årligt er Lyngby Storcenter Nordsjællands største shoppingcenter. Centret er i konstant udvikling, og siden 2016 er der åbnet 23 nye koncepter, herunder maduniverset på Store Torv og senest verdens største Søstrene Grene.
Læs mere om grand opening i Lyngby Storcenter.
Udgivet 07. november 2018