Gode råd til konflikthåndtering

DEAS har i samarbejde med Boligforeningen AAB sat fokus på at blive bedre til at håndtere nabokonflikter i vores ejendomme og tage hånd om socialt udsatte lejere.

Det hænder en gang imellem, at vores beboere har en uoverensstemmelse. Vi møder også en sjælden gang imellem beboere, som af den ene eller anden årsag er endt i en situation, hvor de har brug for hjælp til at komme på fode igen eller hjælp til at finde en anden og mere passende bolig. 

Situationer som disse er ofte meget komplicerede og kræver en særlig tilgang og viden fra de medarbejdere, som servicerer ejendommen. Vores administratorer og viceværter deltog derfor for nylig på et kursus, hvor de blev klædt bedre på til at håndtere store som små konflikter forbundet med lejeforholdet.

For disse situationer stiller krav til os, men du kan som beboer også hjælpe.

Gode råd til dig som beboer

  • Oplever du, at en nabo kan have behov for hjælp fra kommune eller andre myndigheder? 
    Så kontakt din administrator, så vi kan forsøge at få skaffet den rette hjælp.
  • Bliver du udsat for vold, trusler eller andre forbrydelser? 
    Så skal du altid kontakte politiet i første omgang.  
  • Oplever du støj eller andre gener? Og kan du ikke ved en samtale afhjælpe problemerne? 
    Så anbefaler vi, at du fører en fortegnelse/logbog med en beskrivelse af problemets art og tidspunkt. Denne kan være meget vigtig, hvis der kommer en klagesag.
  • Ender din klagesag i huslejenævnet eller hos domstolene?
    Så skal du som klager være forberedt på at blive bedt om at afgive forklaring. Det er svært for administrator at bevise en sags alvor uden hjælp fra beboerne. 

Udgivet 03. december 2019

Find ejendommens kontaktpersoner nemt og hurtigt.

Søg her

Akut døgnservice

Opstår der en akut skade uden for vores åbningstid:
Ring 70 30 20 20

E-service

Find og underskriv vores blanketter og formularer digitalt.

Gå til E-service