Sådan forholder vi os til coronavirus i DEAS & udvidet telefontid i vores servicecenter kl. 8.00-20.00

Særligt for foreninger

Mange tak for den fleksibilitet og forståelse, som I udviser i bestyrelserne og foreningerne, ift. den ekstraordinære situation, vi alle oplever.

Opdateret: 27. marts

Mulighederne for fysiske møder er som bekendt begrænsede, og mange har sammen med os måtte tage nye virtuelle løsninger i brug i disse uger. 

Der er også mange opgaver, der kræver en masse håndstyring og beslutninger, ikke mindst i forhold til de planlagte generalforsamlinger. Vi har allerede hjulpet mange foreninger med at finde den bedst mulige løsning, og I er som altid velkommen til at kontakte os for yderligere dialog.

Vi er som altid klar til at servicere jer

Langt hovedparten af vores medarbejdere servicerer kunder og beboere over telefon og mail samt varetager alle andre opgaver hjemmefra. Vi har et effektivt IT-setup og telefonsystem, som har sikret, at vi meget hurtigt havde hjemmearbejdspladserne oppe at køre. 

Vi står med andre ord klar til at hjælpe jer i bestyrelsen og beboerne i jeres forening, præcis som vi plejer. 

Driften af ejendommene kører også så normalt, som man kan forvente. Der bliver truffet sunde og gode beslutninger af den enkelte medarbejder, herunder ikke mindst af jer i bestyrelserne og jeres viceværter.

Vores servicecenter (call centret) har desuden ekstraordinært åbent 8.00-20.00 på alle hverdage.

Vi informerer løbende om nyt i situationen

Vi holder et højt informationsniveau både her på deas.dk, på vores Facebook-side for foreninger og på DEAS' Linkedin-profil.
Vi opfordrer jer til at følge os for at blive orienteret om seneste nyt i situationen med betydning for andelsbolig- og ejerforeninger ligesom vi deler gode råd til beboerne.

Læs også brancheforeningen EjendomDanmarks artikel ”Coronavirus: Hvad betyder det for generalforsamlinger?”, som bl.a. omhandler konsekvenser og muligheder for at udskyde generalforsamlingen.

Har I erhvervslokaler i foreningen?

Vi har udformet en række råd, der er relevante, hvis I har erhvervslokaler i jeres forening, og lejeren har lukket for aktiviteterne.

Vær med til at holde hjulene i gang

Vi opfordrer bestyrelsen til at medvirke til, at håndværkere og entreprenører får fyldte ordrebøger. 

Hvis foreningen har besluttet drifts- og vedligeholdelsesarbejder for fremtiden, så sæt dem gerne i gang så hurtigt som muligt, selvfølgelig forudsat at I har besluttet og budgetteret med arbejderne.
Det er vigtigt, at vi hjælpes ad med at holde hjulene i gang.

Har I spørgsmål?

Har I spørgsmål til ovenstående, er I som altid velkommen til at kontakte jeres daglige kontaktperson i DEAS.

Hjælp og gode råd fra Røde Kors

Røde Kors hjælper mennesker, der føler sig isolerede og har brug for enten praktisk hjælp eller en snak. Læs mere om Røde Kors' initiativer for at hjælpe i en hverdag, der er præget af risiko for coronasmitte: Hjælpenetværket og SnakSammen.

Orienteringsbrev fra Sundhedsstyrelsen

Sundhedsstyrelsen har sendt et orienteringsbrev til alle danskere. Har du ikke e-Boks, kan du hente det på Sundhedsstyrelsens hjemmeside.

Find ejendommens kontaktpersoner nemt og hurtigt.

Søg her