Sådan forholder vi os til coronavirus i DEAS || Telefontid i vores servicecenter: kl. 8.00-18.00

Særligt for erhvervslejere

Vi oplever en helt ekstraordinær situation i Danmark vedrørende COVID-19, og det har en stor effekt på os alle.

Opdateret 2. juni

I modtager forbrugsregnskabet til oktober

Alle frister for aflæggelse af forbrugsregnskaber er blevet forlænget af Regeringen til den 4. oktober 2020 på grund af situationen med COVID-19. 

Det betyder, at I senest den 4. oktober 2020 vil modtage forbrugsregnskabet.
Vi fremsender naturligvis regnskaberne, så hurtigt som det er muligt, og nogle lejere har allerede modtaget deres regnskab. 

Forlængelsen får ikke betydning for data og forbruget i jeres lejemåls forbrugsregnskab, da regnskabsperioden ikke er blevet ændret. Det er blot selve fristen for aflæggelsen af regnskaberne, der er blevet forlænget. Og I modtager regnskabet på samme måde, som I plejer. 

I forbindelse med situationen med COVID-19 har en række aktører i branchen sendt en ansøgning til Erhvervsstyrelsen, Boligministeren og Erhvervsministeren om en midlertidig dispensation for fristerne for udsendelse af forbrugsregnskaber, som er blevet godkendt.

Fristforlængelsen er godkendt i lovforslag L 158 og vedtaget den 31. marts 2020, og det er på det grundlag, at fristen er forlænget til den 4. oktober 2020.

Har I spørgsmål?

Vi modtager mange henvendelser fra vores erhvervslejere, og vi gør alt, hvad vi kan for at holde serviceniveauet højt.

I skal som altid kontakte jeres sædvanlig kontaktperson i DEAS, hvis I har brug for, at vi ser på jeres situation sammen. Og vi er allerede i dialog med mange af jer.

DEAS forvalter ejendomme på vegne af vores kunder, og vi løser henvendelserne én for én i tæt samråd med vores kunder. Vi vil gøre vores ypperste for at behandle jeres henvendelse med stor grundighed, og vi håber på jeres tålmodighed.

Overblik over muligheder for økonomisk hjælp

Læs mere om hjælp og gode råd til økonomisk trængte virksomheder, der driver erhverv fra et lejemål, administreret af DEAS.

På baggrund af den helt ekstraordinære situation beder vi om din og dine medarbejderes forståelse for, at I kan opleve længere svartider, eller at vores serviceniveau er lidt lavere i ejendommen, end det plejer.

Hold dig orienteret

Vi gør vores bedste for at holde dig opdateret og beder dig følge med her på deas.dk, på vores Facebook-side eller vores LinkedIn-profil.

Du kan fortsat kontakte dine daglige kontaktpersoner i DEAS

Vores administrative medarbejdere er sendt hjem for at arbejde, mens alle vores driftsmedarbejdere indtil videre arbejder som sædvanligt, dog med skærpede instruktioner. Det betyder, at vi fortsat besvarer mails og telefoner. 

Vi holder afstand for at vise omtanke

I den kommende periode vil du opleve, at vores viceværter og andre medarbejdere på en pæn måde holder behørig afstand og undgår fysisk kontakt med dig og dine medarbejdere. Men husk på, at et smil også tæller, og at vi skal passe på hinanden.

Forsinkelser på byggearbejde

Der kan være nogle ejendomme, hvor der foregår byggearbejde, og du skal være opmærksom på, at dette kan blive sat i helt eller delvist i bero i de kommende uge. Det er også muligt, at fremvisninger eller andet bliver forsinket. 

Kontakt DEAS

Har du og dine medarbejdere brug for at kontakte os eller din vicevært, kan I finde telefonnummer og mailadresse på ejendommens kontaktpersoner.

Vores servicecenter kan kontaktes alle hverdage på 70 30 23 30 kl. 8.00-18.00. 

Har du spørgsmål om Corona, eller er du utryg?

Find mere information på coronasmitte.dk eller ring til myndighedernes fælles hotline på tlf.nr. 70 20 02 33.

Udvidet åbningstid i vores servicecenter

Vi holder åbent:
kl. 8.00-18.00
 
Ring til os på 
tlf. 70 30 23 30