Sådan forholder vi os til coronavirus i DEAS || Telefontid i vores servicecenter: kl. 8.00-18.00

Særligt for boliglejere

Vi oplever en helt ekstraordinær situation i Danmark vedrørende COVID-19, og det har en stor effekt på os alle.

Opdateret: 2. juni

Du modtager dit forbrugsregnskab til oktober

Alle frister for aflæggelse af forbrugsregnskaber er blevet forlænget af Regeringen til den 4. oktober 2020 på grund af situationen med COVID-19.

Det betyder, at du senest den 4. oktober 2020 vil modtage forbrugsregnskabet.
Vi fremsender naturligvis regnskaberne, så hurtigt som det er muligt, og nogle lejere har allerede modtaget deres regnskab.

Forlængelsen får ikke betydning for data og forbruget i dit forbrugsregnskab, da regnskabsperioden ikke er blevet ændret. Det er blot selve fristen for aflæggelsen af regnskaberne, der er blevet forlænget. Og du modtager regnskabet på samme måde, som du plejer. 

I forbindelse med situationen med COVID-19 har en række aktører i branchen sendt en ansøgning til Erhvervsstyrelsen, Boligministeren og Erhvervsministeren om en midlertidig dispensation for fristerne for udsendelse af forbrugsregnskaber, som er blevet godkendt.
Fristforlængelsen er godkendt i lovforslag L 158 og vedtaget den 31. marts 2020, og det er på det grundlag, at fristen er forlænget til den 4. oktober 2020.

Telefontid i vores servicecenteret

Du kan kontakte vores servicecenter alle hverdage: 
kl. 8.00-20.00
tlf. 70 30 23 30

Ind- og fraflytningssyn

Har vi aftalt med dig at holde ind- eller fraflytningssyn hos dig, så overholder vi som udgangspunkt vores aftale.
Bliver det nødvendigt at udskyde aftalen, så hører du selvfølgelig fra os på forhånd.

Hold dig orienteret

Vi gør vores bedste for at holde dig opdateret og beder dig følge med her på siden, på vores Facebook-side eller vores LinkedIn-profil.

Du er altid velkommen til at kontakte os via telefon eller mail

Hjælp og gode råd fra Røde Kors

Røde Kors hjælper mennesker, der føler sig isolerede og har brug for enten praktisk hjælp eller en snak. Læs mere om Røde Kors' initiativer for at hjælpe i en hverdag, der er præget af risiko for coronasmitte: Hjælpenetværket og SnakSammen

Pas på hinanden i ejendommen

Vi giver her tre gode råd til det gode naboskab, som især er vigtigt i denne tid.

  1. Hold øje med de ældre, svage og syge i ejendommen
    Vi opfordrer til, at du holder ekstra godt øje med dine naboer, hvis de er ældre, syge eller svage. Og hvis du har overskud, kan du måske hjælpe med at handle eller hundeluftningen. Alt tæller og er med til at skabe tryghed.
  2. Afsprit dit dørhåndtag og forebyg smitte
    Vi opfordrer alle beboere til at spritte dørhåndtagene af hver dag.
    Vi tilstræber at dørhåndtagene ind til ejendommens opgange samt evt. elevatorknapper jævnligt afsprittes, så vi mindsker risikoen for smitte.
  3. Hjælp hinanden i dagligdagen
    Vi skal naturligvis følge sundhedsmyndighedernes retningslinjer om at undgå så meget kontakt uden for hjemmet som muligt. Men måske kan vi hjælpe hinanden på andre måder? Fx kan du måske tage varer med for naboen, når der alligevel skal handles? Eller børnefamilierne i opgangen kan aftale at skiftes til at se efter hinandens børn, mens de leger uden for, i løbet af arbejdsdagen.

Kontakt DEAS

Har du brug for at kontakte os eller din vicevært, kan du finde telefonnummer og mailadresse på ejendommens kontaktpersoner.
Du kan også bruge vores app DEAS 24syv.

Vi holder afstand for at vise omtanke

Du vil fortsat opleve at vores viceværter og andre medarbejdere holder behørig afstand og undgår fysisk kontakt. Men husk på, at et smil også tæller. Vi skal passe på hinanden.

Forsinkelser på byggearbejde

Hvis du bor i en ejendom, der er ved at blive renoveret, kan det være, at du vil opleve, at byggearbejder bliver sat i helt eller delvist i bero. Det er også muligt, at genudlejninger af boliger eller andet liver forsinket. I de tilfælde vil vi naturligvis tage direkte fat i de berørte beboere.  

Har du spørgsmål om corona eller er du utryg?

Find mere information på coronasmitte.dk eller ring til myndighederns fælles hotline på tlf.nr. 70 20 02 33.

Udvidet åbningstid i vores servicecenter

Vi holder åbent:
kl. 8.00-18.00
 
Ring til os på 
tlf. 70 30 23 30

Find ejendommens kontaktpersoner nemt og hurtigt.

Søg her