Sådan forholder vi os til coronavirus i DEAS & udvidet telefontid i vores servicecenter kl. 8.00-20.00

Særligt for beboerrepræsentationer

Opdateret: 13. marts

Vi oplever en ekstraordinær situation i Danmark vedrørende COVID-19, som har en stor effekt på os alle. Vi har i de kommende uger en ekstraordinær driftssituation i DEAS, som vil påvirke samarbejdet med beboerrepræsentationerne i resten af marts måned.  

Det betyder blandt andet: 

  • Afholdelse af beboermøder inden 1. april jf. Bekendtgørelse om Beboerrepræsentation § 7 suspenderes grundet den særlige situation, hvis mødet ikke allerede er afholdt. Beboermødet skal dog afholdes snarest muligt efter den 1. april. I den mellemliggende periode anser vi den nuværende Beboerrepræsentation som være gældende.  
  • Vi opfordrer kraftigt til, at møder i beboerrepræsentation og lignende udskydes til foreløbigt udgangen af marts måned.
  • Vi beder beboerrepræsentationen om at opfordre de øvrige beboere i ejendommen til at overholde Sundhedsstyrelsens anbefalinger igennem facebookgrupper el. lign. 
  • Vi har den 12. marts sendt orienteringsmail ud alle boliglejere, som vi har mailadresser på. Vi opsætter også opslag i opgangene, der beskriver, hvordan vi håndterer situationen, og hvordan man kan komme i kontakt med os.

Kort om beboerrepræsentationen

Hvis du bor i en ejendom med mindst seks lejeboliger, har I som lejere ret til at vælge en beboerrepræsentation.

En beboerrepræsentation styrker samarbejdet mellem lejer og udlejer og giver jer både indsigt i og indflydelse på, hvordan ejendommen drives.

Læs mere om beboerrepræsentationen

Udvidet åbningstid i vores servicecenter

Vi holder åbent:
kl. 8.00-20.00
 
Ring til os på 
tlf. 70 30 23 30

Send os besked og opgaver døgnet rundt med DEAS 24syv.

Hent app