Du har ordet

En gang om året modtager du på mail et spørgeskema, der vedrører din tilfredshed med DEAS i den periode, du har boet i lejligheden. Derudover udsender vi også løbende tilfredshedsundersøgelser, hver gang en lejer flytter ind og ud.

Når vi ser på tilfredsheden med indflytningsforløb i 2016, så er 80 % tilfredse eller meget tilfredse med hele forløbet. Det ser lidt lavere ud ved fraflytning, det er dog ikke overraskende. Når man har fået ny lejlighed, er de fleste glade og glæder sig til at flytte ind. Når man skal fraflytte, handler det pludselig om istandsættelse, rengøring, og hvor mange penge man får retur af depositummet.

Vi kan konstatere, at lejere ofte bliver overrasket over, hvad det koster at få malet lejligheden. Vi gør alt for at nedbringe udgifterne til istandsættelse for lejerne. DEAS har ingen interesse i, at regningen bliver dyrere for lejerne. Netop derfor har vi ingen håndværkere selv og sender altid opgaven i udbud blandt flere håndværkere.

Glade for forsyn

Derudover kan se vi, at mange lejere er glade for muligheden for at få lavet et uforpligtende forsyn inden det endelige flyttesyn, og de er glade for vores serviceopkald, hvor vi kan få en uformel snak, så der ikke er usikkerhed om forløbet.

Viceværten på ejendommen scorer ofte mange stjerner i tilfredsheden. Viceværten er til stede på ejendommen og har mulighed for at tale personligt med lejerne og løser ofte en opgave på stedet hurtigt og effektivt.

Hvad spørger vi om?

Ved indflytning spørger vi indflytter om bl.a. at evaluere fremvisningen, overtagelsesdagen, gennemgangen af lejemålet og DEAS overordnet set. Lejere, der flytter fra et lejemål, får også et spørgeskema om deres fraflytningsforløb. Her evalueres blandt andet fraflytningssynet og afregningen. På den måde kan vi identificere forbedringsområder og prioritere vores indsats løbende.