Bestil overdragelsesaftale, andelsbolig

Når du har fundet køber til din andel, skal du eller din ejendomsmægler give os besked, så vi kan udarbejde overdragelsens dokumenter til dig - det gør du i formularen herunder.

Overdragelsesaftalen skal underskrives af dig, din køber og foreningens bestyrelse. Får du hjælp af en ejendomsmægler, skal vedkommende først lave en købsaftale, der underskrives af de tre parter, og når købsaftalen er underskrevet af alle, udarbejder vi overdragelsesaftalen. 

Som køber betaler du et honorar til DEAS for, at vi udarbejder overdragelsesaftalen. Det står i aftalen, hvis honoraret skal deles mellem køber og sælger. Se vores prisliste.

Dato for overdragelsen

Du aftaler selv en overdragelsesdag med køber. Husk at sætte datoen mindst fire uger til den 1. eller 15. i måneden, så du er sikker på, at alt papirarbejdet kan færdiggøres inden overdragelsen.

Når en andelsbolig skifter ejer, er der mange regler i andelsboligloven og i foreningens vedtægter, der skal følges. Læs den særlige arbejdsgang vi følger i DEAS.

E-boks

Tilmeld dig digital post fra DEAS og modtag dokumenter m.m. i din e-Boks. Læs om e-Boks hos DEAS.

Nødvendige felter er markeret med *

Andelen der skal overdrages

Indgår løsøre?
Overtager køber evt. mangler?

Sælger

Køber


Download og læs standardproceduren